Mida selle Peetriga küll ette võtta? Kaks nädalat tagasi jäi ta kliendikohtumisele hiljaks. Nädal tagasi jättis ta esitluse tegemise viimsele hetkele. Ning eile unustas ta õnnitleda üht ammust kundet sünnipäeva puhul. Ükski neist asjadest pole ju teab mis katastroof, aga kõik kokku… ei, seda on liiga palju. Millal oleks õige aeg see mees vaibale kutsuda?
Peter Bregman, konsultatsioonifirma Bregman Partners omanik, soovitab: „Kolm on kohtuseadus“. Ta rõhutab HBRi blogis, et just see reegel aitab juhil otsustada, kas pigistada alluva kahtlase käitumise peale silm kinni või probleemist number teha.
Esimesel korral ei peaks juht reageerima, küll aga juhtumi meelde jätma. Ka teisel korral ei peaks ta reageerima, küll aga võtma seda signaalina, et tegemist pole mitte ühekordse juhtumi, vaid kindla mustriga. Nüüd on aeg hakata selle töötaja käitumist täpsemalt jälgima. Kui töötaja komandat korda eksib, on aeg temaga juba tõsisem vestlus maha pidada.
Muidugi ei ole see absoluutne tõde ning kui mõni juht arvab, et esimese viljaka vestluse peaks lohaka Peetriga juba esimesel korral pidama, siis võib ta mõistagi seda teha. Aga, nagu ütleb Peter Bregman, ei tohiks ta unustada, et iga inimene võib eksida korra või paar. Kuid kolm on juba kohtuseadus.
Peter Bregman: When to Confront Someone: The Rule of Three. HBR.com blogi, 30. november 2009