Directoril on tore tava – kutsume iga kuu toimetusse esinema inimese, kellelt midagi uut teada saada. Kuu alguses käis meil külas Tanel Tarkmees, kes rääkis sellest, mida teha, et su bänner ikka tõhus oleks, toome tema nipid ka sinuni!
1. Jälgi kampaania statistikat – kui sa ei tea, mis su kampaania- või kodulehel toimub, siis on raske hinnata kampaania (bänneri) efektiivsust. Kõige lihtsam lahendus on lisada kampaanialehele Google Analyticsi kood, mis võimaldab detailselt jälgida kõike, mida külastajad sinu lehel teevad, ning eraldi välja võtta iga kasutatud bänneri tulemused.
2. Tooda vähemalt kaks eri bännerit – mitte keegi pole nii tark, et alati õigesti prognoosida, milline bänner töötab paremini. Esimesel päeval katseta nende bänneritega, nii saad teada, kumb paremini töötas.
3. Näita pidevalt oma kaubamärki – bänneril peab kaubamärk või veebiaadress pidevalt nähtav olema. Külastaja näeb seda vaid paar sekundit ja selle aja jooksul peab ta sealt kätte saama kampaania sõnumi ja siduma selle reklaamijaga.
4. Ära dubleeri sõnumit – ära näita kampaanialehel uuesti sõnumit, mida oled juba bänneril näidanud. Rusikareegel ütleb, et külastaja peab 5-10 sekundi jooksul kätte saama olulise info kampaania kohta. Kui dubleerid kampaanialehel sõnumit, mida inimene juba bänneril nägi, siis kaotad väärtuslikud 1-2 sekundit.
5. Klikk pole alati põhieesmärk – kui kampaania puhul pole kõige olulisem interaktsioon, vaid info edastamine, siis kasuta suuri bännereid, kuhu saab targalt mahutada kogu kampaania põhisõnumi (kliki teeb ainult 500 inimest, aga bännerit näeb 50 000).
Tanel Tarkmees on internetiturundusfirma Tarkmedia juht.