Ameerikas on popiks saanud uus telemäng Undercover Boss, mille väga vaba tõlge võiks olla maskeerunud boss. Suure firma juht maskeerub nimelt uueks töötajaks ning ta saadetakse eesliinile. Sarja avasaates läks ühe suure jäätmekäitlusfirma juht plastmassist välikäimlaid puhastama. Saate lõpus muidugi selgub tõde, boss paljastab oma tõelise pale ja räägib, mida ta sellest episoodist õppis.
Ilmselt varem või hiljem nopivad ka Eesti telekanalid selle formaadi üles, ehkki üks-ühele see vist ei toimi: maskeeri sa Vahur KraftiNordea Pangast või Sandor Liivet Eesti Energiast, kuidas tahad, ikka tuntakse nad ära.
Aga see saade käivitas diskussiooni: kuidas üldse sellisest asjast saab show teha; miks see ei ole igapäevane asi igas firmas? Ka Fast Company kolumnist Simma Lieberman küsib, miks on juht eesliinil pigem erand kui reegel. Oma kogemusele toetudes ütleb Lieberman, et kõige levinum eesliini töötajate süüdistus ülemusele ongi see, et miks ta ei tule ja ei proovi mu tööd teha – Siis ta saaks aru, kuidas asjad tegelikult käivad ega annaks enam lolle käske.
Simma arvates peaksid kõik juhtkonna liikmed aeg-ajalt mõne päeva veetma eesliinil, olgu siis poes leti taga, kõnekeskuses, bussiroolis või käimlaid puhastades. See on üks oluline viis, kuidas üksteisemõistmist tekitada. Sest seal, kus üksteisemõistmist ei ole, leiad sa madala töömoraali, viletsa teeninduse, kõrge haiguspäevade arvu ja suure stressitaseme.
Allikas: www.fastcompany.com/1594063/why-more-ceos-need-to-clean-toilets
Simma Lieberman Associates, www.simmalieberman.com