Peter Fisk: pilot fish mõtteviis – suurepärane kasvustrateegia väikeste firmade jaoks

Uute turgude vallutamise ja klientide kokkukahmimise teel loodav kasv ei pruugi olla sugugi kõige parem võimalus. Mõelgem parem sellele, et on võimalik areneda ka viisil, mis ei nõua suurt raha ning mille puhul ei peagi kohe iga hinna eest suureks kasvama. See on pilot fish (lootskala) strateegia.

Lootskalad on olendid, kes elavad koos haikaladega, kuid haid neid ei puutu, sest nad teevad koostööd. Täpselt samamoodi on äris. Kui suudad mõne suure tegija külje alla pugeda, ei olegi tarvis raha ja aega omaenda brändi arendamisele kulutada. Sest sa kasvad suure kalaga koos.

Näiteks selline firma nagu Golla hakkas õmblema mobiiltelefonide kotte. Nokia inimestele need meeldisid ning firma hakkas neid oma telefonide juurde pakkuma – nüüd on ta maailma suurim elektroonikatoodete aksessuaaride tootja.

Küsimus on muidugi selles, kuidas suure haikala tähelepanu võita. Kõige tähtsam on läbi mõelda, kuidas sinu toode või teenus suure haikala toodet või teenust paremaks teeb.

Nii et ärme võitleme haidega. Mõtleme parem, kuidas nendega koos ujuma õppida.

5. mail pidas tuntud konsultant ja kirjamees Peter Fisk Sampo panga Liidrite Foorumil „Värskesse vette“ oma pilot fish strategy maailma-esmaettekande. Ülal on lühikokkuvõte sellest.

Lisa kommentaar

Täida nõutavad väljad või kliki ikoonile, et sisse logida:

WordPress.com Logo

Sa kommenteerid kasutades oma WordPress.com kontot. Logi välja /  Muuda )

Google photo

Sa kommenteerid kasutades oma Google kontot. Logi välja /  Muuda )

Twitter picture

Sa kommenteerid kasutades oma Twitter kontot. Logi välja /  Muuda )

Facebook photo

Sa kommenteerid kasutades oma Facebook kontot. Logi välja /  Muuda )

Connecting to %s