Nüüd, kus asjad tunduvad paremuse poole minevat, on ülim aeg mõned põhitõed üle vaadata. Üks sellistest põhitõdedest on järgmise kolme aasta majanduseesmärkide mudel.
See on täiesti müstiline – paljud firmajuhid on riputanud numbrid seinale, aga tegelikult ei tea, kust ja kuidas need täpselt tulema peaksid. Tee eesmärgini on puudu. Puudub selge pilt sellest, millistelt turgudelt ja milliste tegevustega kavatsetakse eesmärk kinni püüda. Selline “klaasist maja” tuleb teha kogu järgmise kolme aasta vaates. Sellega tõestame oma soovide realistlikkuse.
Kui hakkad seda teed samm-sammult lahti kirjutama, siis avaneb sinu äri tõeline olemus. Viimased kogemused näitavad, et suur eesmärk võib selle tulemusena isegi tuntavalt ülespoole nihkuda!
Nii et igal juhul on mõistlik see etapp läbi teha. Kui tahad näiteks oma turuosa kasvatada, aga turg ei kasva, siis pead selle ju kellegi käest ära võtma. Aga kohe tekib küsimus, millega sa võtad.
See on ülihea planeerimise ja enesekontrolli mudel. Iseenesest lihtne tegevus, aga muidugi peab arvestama, et need küsimused, mida sa eneselt pead küsima, on tihti ebamugavad.
Priit Karjus on Ajutrusti strateegiline nõustaja ja juhtiv partner