Jüri Sakkeus: hüpoteeside püstitamiseks on just täpselt õige aeg

Hea on see, et kriis hakkab läbi saama. Aga kriisiga on paljugi muutunud: kliendi soovid ja eelistused, hanketingimused, konkurentide lähenemised. Kriis on raputanud igat sektorit.

Teisalt on organisatsioonid seestpoolt muutunud: kus on juhatus vahetunud, kus võtmeisikud. Kõik on taas uue tee alguses, täis ootusi ja valmisolekut. Seetõttu on just praegu absoluutselt õige aeg luua võimalikust tulevikust uus ühine arusaam. Ning mõelda selle raames läbi oma firma iga võimalusteportfell ehk teisisõnu uute võimaluste avanemise loogika. Need ei pruugi sülle kukkuda kohe, aga selleks tuleb valmis olla. Oluline on teada, mida jälgida ja kuidas oma võimalusi õigel ajal ära tunda.

Toon näite ehitusest. Kus uute korterite turg taas esimesena avaneb? Kas kesklinnas? Või hoopis äärelinnas, kenas paigas mere ääres? Täpselt ei tea, aga paneme selle järgi, millesse usume, püsti hüpoteesi. See hüpotees aitab meil väga teraselt asju jälgida, kui näiteks Arco Vara uusi kortermaju arendama hakkab. Kui selgub, et neil läheb hästi, siis on aeg meilgi tegutseda! Tõsi, me pole küll nii kiired kui Arco Vara, aga me jäänud ka magama nagu kõik ülejäänud.

Ning meeskond tuleb saada ühte sammu astuma. Kuna inimesed on muutunud, siis on taas vaja ühtset arusaama. Uue tulevikupildi loomine ja liikumine ühise eesmärgi poole on parim viis inimeste motiveerimiseks.

Lisa kommentaar

Täida nõutavad väljad või kliki ikoonile, et sisse logida:

WordPress.com Logo

Sa kommenteerid kasutades oma WordPress.com kontot. Logi välja /  Muuda )

Google photo

Sa kommenteerid kasutades oma Google kontot. Logi välja /  Muuda )

Twitter picture

Sa kommenteerid kasutades oma Twitter kontot. Logi välja /  Muuda )

Facebook photo

Sa kommenteerid kasutades oma Facebook kontot. Logi välja /  Muuda )

Connecting to %s