See oli 90. aastate alguses, kui Statoil avas Eestis oma esimese kauplusega teenindusjaama. Kohe tuli kaasa ka Skandinaavia klienditeeninduskultuur. Iga siseneva kliendi poole pöörduti kogu keha ja avatud olekuga ning öeldi selge häälega: „Tere päevast!“ Asjaosaliste sõnul ei olnud just vähe neid, kes ukselt tagasi pöördusid! Aga 2011.aastal oleme siiralt üllatunud kui kortermajade vahel asuvas supermarketis ei tervita kassapidaja meid esimesena. Kõigest 20 aastat ja muutus on toimunud.
Midagi pidi toimuma ka juhtimisega. Kohe kui organisatsioon end näoga kliendi poole pöörab, vajatakse kas uut tüüpi töötajaid või peab eelmistes leidma üles sõbraliku, avatud ja inimestele orienteeritud alge. Seda ei saa aga teha vana hea suunava juhtimise abil. Nii need leadership’i ja pehme juhtimise koolitused alguse saidki. Käsust on vähe, selle peab veel emotsioonidega kinni keevitama ja kannatlikult mured ära kuulama, jutlustasid välismaised või sealt tõlgitud mappidega kodumaised konsultandid.
Keskmine inimestele orienteeritud tunneteinimene vajab korra-paar nädalas oma tunnetele ja mõtetele tagasiside saamist autoriteedilt. Kord kuus või kvartalis võib ta öelda: „Olen kuidagi motivatsiooni kaotanud, peaks vist õppima minema või aja maha võtma…“ Alla kahetunnine vestlus juhi poolt ei ole siin sünnis.
Kas sinu kalendris on rohkem 2–3tunniseid vestlusi oma meeskonnaliikmetega kui 1995. aastal? Supermarketites on teresid rohkem.
Indrek Rahi on OPTI Personaliarendus OÜ konsultant
Info:
Koolitus Uus Kurss lükkab meeskonna projektid päriselt käima
Märtsi algul kohtuvad meeskonnakoolitusel „Uus Kurss“ 20-30 head tiimi, kes teevad koos ühised plaanid, mis aitavad neil järgmise kolme kuu olulisima projekti reaalselt ellu viia.
Tallinn-Stockholmi laeval „Victoria I“ toimuv kahepäevane koolitus on järjekorras teine pärast oktoobrikuist edukat pilooti. Koolitajad on Kristjan Otsmann, Indrek Rahi, Kristel Rannamees ja Raimo Ülavere.
Koolitusele tasub tulla meeskonnaga siis, kui on juhtumas üks või mitu kolmest asjast: asjade tegemine meeskonnas venib üle kokkulepitud tähtaegade, meeskonnaliikmed ei saa üksteisega nii hästi läbi kui võiks ja/või meeskonnas on uusi liikmeid.