Mobiilsus, kättesaadavad teenused, kodanike rahulolu ning linna imago on kõik omavahel seotud

InnoNews intervjueeris Claude ArnaudiVeolia Transport Rhône-Alpes regiooni direktorit, kes on mais Tallinnas toimuva rahvusvahelise konverentsi „Cities For All – Tallinn For All’* üks esinejatest. Piret Potisepp toob teieni teemad, millest Claudiga juttu oli:

1.     Esined konverentsil ‘Cities For All – Tallinn For All’, kus osalejad arutlevad mobiilsusega seotud teemasid. Mida pead mobiilsuse juures kõige tähtsamaks aspektiks?

Minu arvates on võtmeküsimus mobiilsuse parendamiseks globaalne vaade linnaliikluse sõidukitele, see tähendab siis busse, ronge,  shuttle-busse, metrood, tramme, samuti teist tüüpi liiklemisvõimalusi, nagu on käimine, rattaga sõitmine ning autode jagamine. Globaalne vaade tähendab seda, et ühelt poolt tuleks reguleerida individuaalset transporti (autod) ning teisalt kollektiivset, et parandada liiklemist. Avaliku sektori organisatsioonide ning kohalike omavalitsuste jaoks on tähtsaim ühendada linnaehitus, autode liiklusvoog, ummikud ning ühistransport.

2.     Oma ettekandes keskendud disaini rollile ühistranspordi kasutajate seas. Too palun lühidalt välja, kuidas disain saab parandada ühistransporti üleüldiselt.

Disain pole tähtis vaid sõidukitele (bussid, trammid, metroo), vaid eelkõige linnaelus ja kodanike käitumise puhul. Disain on osa transpordisüsteemist ning liiklusvahendite ehitusest. Näiteks võib selleks olla tänavatranspordisüsteemi terviklahendus, rida busse ning tramme, disainitud bussipeatused ja kohalikud ootepaviljonid, piletimüügimasinad, kaardid ning logodega viidad. Disaini abil on võimalik muuta kogu süsteemi atraktiivsemaks ning turvaliseks.

3.     Oskad sa välja tuua linnu/kohalikke omavalitsusi Euroopas, kus mobiilsus on hästi läbi mõeldud?

Kaks linna, Nizza ja Reims Prantsusmaal on head näited, kuidas on integreeritud uusi liine trammivõrgustikku. Mõlemast räägin lähemalt ka oma ettekandes, mille illustreerimiseks kasutan mitmeid fotosid. Välja võiks veel tuua Saint Etienne linna, kellele kuulub vanim trammisüsteem Prantsusmaal, mis on nüüdseks uuendatud tänu kaasaegsele sisedisainile.

4. Mis sa arvad, mis toimub mobiilsuses viie aasta perspektiivis?

Minu arvates on peamised trendid järgmisel viiel aastal seotud  kodanike vastutusega: energia kokkuhoid, jätkusuutlik käitumine, valikud elus ning eri viisid liiklemiseks, et elada parema kvaliteediga elu. Need on suure tõenäosusega ka peamised eesmärgid poliitikutele. Avaliku sektori organisatsioonide peamiseks tegevuseks on lahenduste leidmine, kuidas finantseerida ühistransporti pikaajalises perspektiivis. See on minu arvates juba keerukam. Oleme võimelised kavandama, disainima ja juhtima globaalset ning efektiivset võrgustikku, kuid sellist süsteemi on väga keeruline finantseerida ja müüa valiku sektori organisatsioonidele.

Lisainfot konverentsi kohta leiab siit.

Lisa kommentaar

Täida nõutavad väljad või kliki ikoonile, et sisse logida:

WordPress.com Logo

Sa kommenteerid kasutades oma WordPress.com kontot. Logi välja /  Muuda )

Google photo

Sa kommenteerid kasutades oma Google kontot. Logi välja /  Muuda )

Twitter picture

Sa kommenteerid kasutades oma Twitter kontot. Logi välja /  Muuda )

Facebook photo

Sa kommenteerid kasutades oma Facebook kontot. Logi välja /  Muuda )

Connecting to %s