… Hiina on maailma suurim autotootja;
… automassi 10% vähendamine säästab kütust 5%;
… diilerid pihustavad vanematesse sõiduautodesse spetsiaalset uue auto lõhna;
… mootorrataste evolutsioon on kahelt rattalt kolmele ja kolmelt neljale rattale;
… ainult päikeseenergial lendav lennuk on tegelikkus, praegu käib töö ilma maandumata ümber maakera lendava mehitatud lennuki kallal (projekt Solar Impulse);
… Kuu toodab tõusu ja mõõna kaudu kaks korda rohkem energiat, kui kogu meie elanikkond tarbib;
… praeguste elektrituulikute tiivad peavad vastu 15–20 aastat;
… kaasaegsete akende olulisem soojuskadu (külmasillad) käib läbi piitade, mitte klaaside;
… enamikule töötajaist ei meeldi, kui automaatika kustutab töö ajal kontoris tuled, kui kedagi ruumis pole – automaatika eksitamiseks riputavad nad ventilatsiooniavade ette paberribasid;
… moodsate puutetundlike ekraanide klahvid tunduvad sama ehtsad kui tavalise klaviatuuri omad (nn artificial muscle);
… Parkinsoni tõvest vaevatud inimesi aitab selga- ja jalgaaetav välisskelett, mis allub inimese närviimpulssidele;
… seenhaigused uuendavad ennast kiiremini, kui käib haiguskindlate taimesortide aretamine;
… maailmas läheb raisku tervelt 50% toidust;
Seda ja muud põnevat kuulis Inseneeria peatoimetaja Mati Feldmann Bayer MaterialScience’i korraldatud ümarlaual firma tegevjuhi Patrick Thomasi suust.
Artikkel ilmus ajakirja Inseneeria detsembrinumbris. Ajakiri Inseneeria on Eesti ainus tehnika ja tootmise ajakiri, mida antakse välja Euroopa Liidu Innovatsiooniteadlikkuse programmi raames. Ajakirja kirjastab alates 2007. aastast Director Meedia OÜ.