Inimesed, kellele pakuti ühe eksperimendi käigus võimalust osta kohvikruus soodushinnaga, rõhutades, et just tema sattus väljavalitute hulka, kellele sellist hinda pakuti, tundsid selle ostmise vastu kolm korda suuremat huvi kui inimesed, kes teadsid, et allahindlust saavad kõik ostjad.
Uurijad Jerry M. Burger and David F. Caldwell Santa Clara ülikoolist selgitasid seda asjaoluga, et inimese enesehinnang on seotud sellega, et teda eristatakse kuidagi ülejäänud rahvamassist.
HBR Daily Stat, 20. detsember 2011
http://gpi.sagepub.com/content/14/5/671
Akendeta töökohas on lilled moes
Töötajad, kelle töölaua juures puudub võimalus aknast välja vaadata, panevad viis korda suurema tõenäosusega töökoha ligidusse toataimed ning kolm korda suurema tõenäosusega looduspildid kui need, kes istuvad akna all. Nõnda kinnitab Tina Bringslimarki juhitud uuring Norra UMB-s (loodus- , keskkonna- ja bioteaduste ülikool). Ikka selleks, et kuidagi puuduvat loodusvaadet kompenseerida.
HBR, Daily Stat, 15. detsember 2011