Mis sa arvad, kuidas sinu alluvad saavad aru järgmisest lausest: „Meil ei ole üldiselt plaanis palku alandada, võib-olla ainult siis, kui meie seis raskemaks läheb.“
Loomulikult saab enamik inimesi sellest lausest nõnda aru, et palku ei alandata! Ja kui olud tõesti muutuvad ning ajad lähevadki raskemaks, siis see ei huvita enam kedagi. Keegi ei mäleta seda, et sa mainisid palkade alandamise võimalust, sest see oli nii uduselt öeldud.
Seetõttu tuleb liigselt optimistlike lubaduste andmisega ettevaatlik olla. Hästi realistlik tuleb olla, kuid ei tohi langeda ka pessimismi lainele. Arvesta ka sellega, et paljud võtavad kiiresti muudetud otsuseid kui oma sõna mittepidamist .Ja nii need kuulujutud tekivad.
Ebameeldivaid sõnumeid võtavadki inimesed vastu väga erinevalt. Igaüks kuuleb sinu jutust ainult seda, mida ta tahab kuulda. Seetõttu on oluline suhelda, suhelda, suhelda. Ebameeldivad teemad tuleb algul võtmeinimestega, pärast kõigiga veel täiendavalt individuaalselt läbi arutada. Igal juhul suhtle inimestega rohkem kui tavaliselt.
Mats Soomre on konsultant ja koolitaja, IMG grupi asutaja